1.3.09

zombie

aku rase, ape yang kau rase tu macam same je ngan ape yang aku rase. (eh, paham tak ayat ni?).
aku tengah living in da past la ni.
gile.
macam zombie je.
alih-alih, aku bukak kotak ajaib, aku belek benda-benda yang penah korang kasi. benda yang slalu aku tengok, 'name tag' yang si intan buat sebab benda tu ada dalam dompet aku.
tak pon, aku tengok gambar. haiz.
mangkok lah.
dah tu, skang ni pihak kolej buat prep malam. lagi la.
bukan sekadar prep malam, dia suro kitorg buat study grup!
blaja dalam grup. serius weyh, mengingatkan aku pada silam. tambah pulak study grup aku ngam-ngam empat orang.
2 laki 2 pompuan.
tak ke haru dibuatnye?
sorang tu saiz dia ala-ala azrul. sorang lagi saiz dia ala-ala hosni. sorang tu budak pompuan (bukan saiz azwa, mintak ampun lah).
jujur aku cakap, time prep malam, berapa kali aku menerawang entah ke mana sampai aku cakap kat dorang

"korang ni mengingatkan aku kat tgb la. dulu study grup aku empat orang gak. 2 laki 2 pompuan. kau (sambil tunjuk kat kwn tu) mcm kwn aku yg dulu tu. kau pulak (tunjuk lagi sorang) mcm ala-ala hosni".

pastu, disebabkan mereka tu macam grup aku kat 506, aku kadang2 terlepas jugak perangai 'ketok pen'. fuh!
mantap tak mantap sampai sorang yang ala-ala azrul tu (named to be nizar), dok tiap hari kena dengan aku. pedulik hape aku.
dah situasi tu membuatkan aku hidup macam zombie, perangai aku pon macam zombie la.
asal dia buat salah sikit dengan aku, memang mampos la. pen tu kan melayang. tapi aku ketok kat tangan, not kepala. then, elok pulak dia balas balik pukol aku....
jadik, ni semua mengingatkan aku pada siapa apa?
yang best nye, grup lain penah nampak aku naik atas meja semata-mata berperang 'ketok pen'. hihihi.
nasib la classmates aku bagi muka yang bawak maksud;

"biase la tu. bawang. memang tak heran kalau dia macam budak-budak"

aku tak tau la kalau classmates aku sekarang ni perasan ke tak yang aku selalu sebut;

"kelas aku yang dulu, ada jugak buat macam tu"
"dulu kelas aku kena buat study grup"
"kelas aku kat tgb memang buat menatang tu. memang best ah"

aduh. wake up la, sayang.
aku sampai terpaksa solatape-kan satu ayat dekat meja study aku.

"grip yourself to the reality, farahin"

ah, sudah!
sampai macam tu sekali.

ok la sahabat, aku kena stop. sat lagi nak balik kolej dah. untuk info korang, aku sekarang ni dah ada penyakit.
penyakit-nak-balik-rumah-tiap2-minggu.
dan sebenarnya, entri kali ni adalah respons daripada entri ni.

adios people~

p/s: next time, aku nyanyikan lagu lain pulak ok.

No comments: