Showing posts with label hosni tulis. Show all posts
Showing posts with label hosni tulis. Show all posts

19.9.10

Thumba Dhanyavadagalu

Salam.

Terima kasih kerana menjadi sebahagian daripada pengalaman hidup aku yang bermakna. Maafkan segala dosa, sengaja mahupun tidak. Terguris hati terkasar bahasa tersalah bicara tersilap gaya. Kita kan manusia. Doakan kejayaan aku dalam perjalanan dan perjuangan ini.

Liyana, azrul, azwa, hairman, izzat, bob, mire, iqbal, lisang, pain, syaqif, seha, haidar, meyna, jamal, miramus, syazwan, intan, haziq, pija.

Korang memang terbaik. Mintak maaf dan terima kasih sekali lagi. Aku doakan yang terbaik untuk korang jugak. Allah bersama-sama kita.


19.7.10

Cleansweep

Takde pape pon..saje nak share video ni..

LAWAK gak la..



_

7.6.10

Maklumat dari Mossad

Kunjungan beruk-beruk ke rumah Pain. Beruk paling kiri cuba menyamar sebagai manusia dengan bercukur licin. Tapi penyamaran tetap berjaya dikesan.

Alolo..tomelnye. Rase nak hempuk dengan kerusi.

Kunjungan Geng Otai Blok F. (Dari Kiri- Unit Perancang Aktiviti Bulanan, Unit Peras Ugut, Unit Hubungan Luar, Unit Kebajikan, dan Seha; Unit Kewangan)

Gambar satelit pelajar 506 cuba menjalin hubungan luar tabii. Mereka bukan sahaja tidak malu, malah berbangga dengan aktiviti mingguan mereka. Perincian disebalik aktiviti bergomolan ini tidak dapat diketahui.

Agen-agen Unit Khas Polis DiRaja Malaysia. Seha sebelum penyamarannya diketahui. Rupa-rupanya beliau sudah setahun menjadi perisik kepada Geng Blok F.

Rombongan Tadika KEMAS Simpang Kerayong ditemani Cikgu Azwa. Murid-murid ini kelihatan takut-takut tanpa sebab. Mungkin kerana mereka sedar bahawa mereka akan dimakan bila-bila masa sahaja oleh guru mereka.

Bob cuba mengalih perhatian sambil rakannya Farid mula mengorak langkah untuk mengambil hidangan seterusnya. Motif Azrul seterusnya gagal diketahui. Disyaki perempuan atau makanan. Boleh jadi kedua-duanya sekali.

Bekas jurutera. Mengajar kerana tidak tahan dengan bos. Tindak-tanduk sukar diramal. Sentiasa menutup kipas dengan alasan-alasan tertentu. Mempunyai anak-anak yang yang comel macam kucing.

Geng Otai Blok F juga dikenal pasti cuba untuk meluaskan pengaruh mereka. Insan-insan seperti Liyana anak pegawai Bank Negara dan Cikgu Azwa Tadika KEMAS cuba dihasut dan dipengaruhi bagi menguasai institusi kewangan dan pendidikan negara.

Gerakan Penggulingan Encik Rahim (GRO).
Sempat bergambar di Hungary sebelum meneruskan misi. Motif kewujudan beruk berbaju hitam dibelakang tidak dikenal pasti. Disyaki sedang usha line.
_











28.4.10

Hosni budak baek


Salam,

dah lame sebenanye ak nk polish blog kite ni, tp xde ksempatan..almaklumlah, final IB dah nk dekat ataupun bak kate org ganu; around the corner...

pd 3hb may ini, kami pelajar IB tajaan MARA di malaysia ini akan menduduki IB FINAL EXAM MAY 2010....exam yg bkal menentukan mse depan kami...jadual aku dah ditampal supaya mudah korg nk wish ataupun selit2 dlm doa smayang korang pd hari2 tersebut (LOLZ)

jadual Wan Harun sedikit berbeza...sila rujuk beliau sendiri..

Justeru, seperti kebiasaan menjelang exam, aku ingin mengambil ksempatan ini untuk memohon maaf andai kata tersalah budi bicara dan sebagainya, halalkanlah apa yg tak halal dan restuilah apa yg tidak direstukan.. doakanlah kejayaan kami dalam menyempurnakan amanah bangsa,agama, dan negara ini...

itu sahajalah setakat ini..moga2 korang maju dalam setiap perlakuan baik yg korg citakan..

all the best to all of us!~

amin..

p/s; trimas kepada Intan dan Pain krana memolish blog ini, pada yg lenlain, silalah jgn segan silu menunjuk bakat menayang aksi!

kepada wanpuk; gudluck, 5 days to go! n pdan muke bcause I will finish a day earlier!~~

_

16.3.10

simkad probs

shalom,

sim kad aku probs...so tukar baru..
no hangpa suma hilang....

so sape2 yg sudi dan baek hati, hantalah

(saya)(jarak)(nama anda)

ke no telefon saye yang 017-982####

hohohoho...

ataupun email, FB message..dan lain2 cara..

to-da!~ (terima kasih)
_

18.2.10

"It may be on this 22nd"

Thursday, 18th February - Lord Hosni yesterday confirmed to the media that one of his best companion in his old school days, Haidar Hanif, will be leaving Malaysia for Melbourne in several days time. The exact date wasnt confirmed but Lord Hosni the Wise said that it could be on the 22nd.

"I am very happy for him, as I always know this is a dream come true for him. He is now sponsored by the Civil Service Department after MARA has decided to sponsor him only after he manage to score 13 in the next A2 Paper that he will have to take again."

"He will be pursue his study in the university of Melbourne and realise his dream to become an engineer, though his hairs need a trim. He will join Liyana, who has been there since last Sunday, pursuing her study in accounting under the sponsorship of the Central Bank." Lord Hosni added.

Although Lord Hosni have already consider that this news is already widespread, he feels that it is better for him to announce it during a press session yesterday at his mansion. He also gladly informed that another ex-classmate of him, Amirah Kariwon, is now in Marsfield, pursuing her tertiary level for actuarial science.

"She must has a good intention of not announcing this but I am sure that she is just safe and sound. Our nation indeed in dire need of a Javanese actuarial scientist, and I am happy for this triumph of her. It is best for us to wish them goodluck pray for their succes and also for our success. This will lead to mutual benefit in the future." Lord Hosni concluded with a smile in his face. - AFP
_




_

11.12.09

Guru Oh Guru

Sempena perayaan hari guru yang akan berlangsung beberapa bulan lagi, tergeraklah hati saya hendak mencari balik gambar2 guru lama, yang saya fikir, sudah ditelan zaman. HAHA..ini aku dpt dr laman web MRSM TGB..kui3..nolstalgia bermula!

The Pengetuas!~~~ Saje aku taknak letak Penolong Pengetua kat sini..sebab aku ...ceppp...taknak...cepp...korang..ceppp...berdosa...ceppp..
The Papa and Mama Homeroom!~~

yg ni papa mama homeroom aku ngan miramus, so korang punye cari sendiri aaa..

The Bahasa teachers!~

Miss Molly guru bahasa inggeris tercinta, merangkap mama home room S - hairman, azrul, wan- sentiasa balas jounal aku, sentiasa balas mesej perayaan aku..hahaha..penah denda aku ngan wan diri kat luar! korang tau x pe cite2 die mse kcik dulu? haaa...aku sorg je tau ..hehe..
Why u ppl ha? U nver watch cartoon a? mind ur asses aaaa...

Miss Dura..err..aku slalu tidoq kelas die..haiz, smpai kini rse bersalah..slalu gak kene marah pasal byk kali tersenguk-sengguk..pnah hampir sruh aku diri kat luar..haha..tp aku suke dgr die speaking..stylo haram..dan beliau semacam agak anti ngan Sir Hasby..one thing that we have in common..

Cikgu Fauziah!~...well..banyaak pengalaman ngan beliau ni..kisah sumpit, kisah kelas tambahan, kisah ulang oral..kisah gi umah pain..bile pkir2 balik, cikgu ni mmg sabar dan tabah orgnye..sayang beliau!~btw..aku de num die tau..

Hari ni kite akan belajar kommmmmsssas ye~


The Science teachers!~~

Cikgu Suhaily the physicist!~ membawa kite mengembara di merata tempat mse form4, akhirnye ade lab tetap mse form5..cara beliau yang unik dalam mengajar..pernah memaksa aku bersajak dengan beliau mse sambutan hari guru..

Ok, hari ni awak bace dulu..x faham tanye saye...

Hajah Noorliza the alchemist!~ aku sayang gile cikgu nih..aku rse klu die tau aku mcam agak rosak skang nih, msti die sedih..aiyak..aku pnah call die awal taun ni..sejuk hati den..rindu pulak pd tazkirah2 beliau..
allahumma inni as alukal huda, wat tuqa, wal a'fafa, wal ghina
Mam Rae' the biologist!~ comel, kiut dan unik...rindu jugak cikgu ni..HOHO..penah nganjing seha yg coba mencucuk jarum padanya. er..agak ngantuk klas bio..hahaha..
mitosis..meiosis..ape perbezaan die?

The Pengajian Am!~ Aku x dapek cari gambar cikgu juliana cikgu sejarah form4 merangkap mama homeroom Bob..nmpaknye beliau sudah berpindah..da kawen da dgr cite..

Kenapa ngantok ni? Bangun2! usap2 pipi kawan sebelah..

Cikgu anis!~ ingat beliau, ingatlah timbunan himpunan susunan longgokan kepingan kerja yang beliau bagi! boleh habes hutan malaysia ditebang..tp serius die ni berdedikasi gile..pnah skali aku masuk bilik guru pkul 2.30, die x balek lg..tgh siapkan kerje rumah kite..ala..yg byk kata2 kunci pastu kene isi tu..

apakah faktor2 kedatangan imigran ke Tanah Melayu??
Ustaz Akmal Noor!~ paling sempoi..paling stylo..pnah sound aku ngan azrul psal asyek tersenguk..orang jawa..die pindah pasal pe die nk ajar kat mane ha? aku lupe da..die slalu gak balas mesej2 perayaan aku..haha..
bagi saya rukun haji....

The Mathematician!~~

Cikgu Molizah..die ajar semua time form4, pastu ajar SET D mse form 5 kot..aku x ingat sgt..

Pn Junaida the mama homeroom jamal!~ die ajar SET D gak kot..aku pon x ingat..tp die ajar kelas 6 la yg penting...mase mnx maap time nk dkat SPM dulu die de ckp aku pnah wat slh agak besar kat die..tp aku x igt pon..haiz..maafkan sy..Pn Arni cikgu Set B kot...aku x ingat..Pn Norwati ngan Brader Jem ajar Set A (budak-budak star!~)

Pn Roslen the Cikgu Math Set C merangkap cikgu SPR !~ sy tau cikgu, mesti cikgu rindukan sy selaku preseiden SPR paling mantap dlm sjarah MRSM TGB..kan?

Cikgu Addmath Set C aku yang cun tu aku xdpt cr gambar beliau...da pindah la tu..SET C ROCK!~~ The Laen-laen!~~
Pn Zarifah the cute cikgu seni..

Pn Maimunah the sempoi cikgu PJ

Pn Zuriati..the cikgu sains kom..

tapi aku agak terkilan tak dpt cari gambar Ustaz Jali the Cikgu tassawur...memangla die pnah sebat aku psal dtg roll call lmbat dan aku tak slalu gi klas tassawur mse star period, tp beliau stylo klu bab2 kluar hadis atau ayat ni..gua mmg da lme respek beliau...dengar cite beliau smbung bahagian syariah berkaitan muamalat dan banking ni...skang ni xtau beliau kat mane..junior ckp mmg die da pindah..Cikgu Ammar pon da takde..








last but but least....





Azwa the Cikgu BM Classmate!~~~haha..skang ni aku dgr beliau melanjutkan pelajaran ke USM dlm bidang farmasi..mungkin soal bahasa ni da bosan bg beliau..ubah selera pulak...

haha..all the best to her,

all the best to US..

All the best to our beloved teachers!~~

Amin..
_




2.12.09

Merepek macam biasa

Salam.

Sedar tak sedar lagi 5-6 bulan, aku akan exam final. exam yang menentukan mase depan aku. Ok2, tak terkecuali Syazwan, Farahin, dengan Seha. Err..tu je kan? (Aku tak ingat bile Mirawon abes). AKu doakan kite berjaye hendaknye. (ye, aku tahu kejayaan itu tidak akan datang tanpa usaha..haiz.)

Insyaallah Januari or Februarui ni Haidar fly kot. Mamat ni sehat walafiat je kat KMS nih. Perut da lebih kurang aku dah. Februari Liyana fly klu x silap. Pija aku tak ingat. Sori! Klu de kelapangan aku nak gi antor diorang fly. Dah lah Ijat dengan Intan fly begitu sahaja. (IJat fly clash dengan test Bio n Intan fly secare senyap!) . Nak gak rase pngalaman antor org fly.

Tadi aku belek-belek blog kelas 516. Ye, depa pun ade blog jugak. Dan blog dorang tak semeriah blog kelas kite! Bukan nak kate blog kite ni meriah, tapi LEBIH meriah la jika nak dibandingkan.

maksudnye, ahli-ahli kite masih rajen jenguk-jenguk blog ni. masih rajen berkomen-komen. Menulis entri itu satu perkara lain la pulak.

Aku sebenanye takde tujuan pon tulis entri ni. Saje je merapik.

Kire blog kelas kite ni cambest jugak sebenanye. Haha, tibe-tibe rasa rindu dan sayang korang semua! (perhatian, ini adalah sangat melawan fitrah aku! I dun like showing my love or affection. I feel like gay.)

506 tahun 2007 best!

p/s; sumpah x tipu

_

7.11.09

PCR SOng

Salam..SAje je nak buat kemunculan kat blog ni. kawan aku jumpe lagu ni kay internet. Lawak haram pasal lagu ni cite pasal PCR or Polymerase Chain Reaction. yakni satu proses yang kite gunakan untuk banyakkan (multiply) jumlah DNA daripada DNA sample yang ada.

Contohnye, polis nak siasat crime, rogol la sebagai contoh. Forensik akan amek pape tinggalan tubuh badan perogol tersebut untuk ekstrak DNA. pape sahaja tinggalan tubuh - bodily fluid, nails, hairs, etc etc.

DNA yg de pada sample tu mungkin sikit untuk dibuat test banyak2 kali, so PCR digunakan untuk "klon" kan DNA-DNA tersebut supaya banyak kali boleh kene test!

Sape balajau bio tahulah mereka.. nyway, just enjoy the song..actually its a commercial, promoting a PCR machine.

haha =)


_

The PCR Song

There was a time when to amplify DNA,
You had to grow tons and tons of tiny cells.
Then along came a guy named Dr. Kary Mullis,
Said you can amplify in vitro just as well.
Just mix your template with a buffer and some primers,
Nucleotides and polymerases, too.
Denaturing, annealing, and extending.
Well it’s amazing what heating and cooling and heating will do.

PCR, when you need to detect mutations.
PCR, when you need to recombine.
PCR, when you need to find out who the daddy is.
PCR, when you need to solve a crime.

(repeat chorus)
_

22.9.09

Keluhan Si Comel

_
adeke patut..
_
p/s; sje nk wat korg susah2 sket gi blog aku..nak promote la kate katekan :)
_

28.8.09

A visit to TGB

It was the evening of me third day in Tangkak when I paid a visit to the beloved MRSM Tun Ghafar Baba, the place where Lord Hosni was born. To my surprise, the security guard allow me to wander in the college compound with my uncle’s bike and he even treated me nicely, with a long chat that I entertained not-so-full-heartedly. He reminds me of an old security guard back in my beloved college in Seremban.

So I wander around in the college compound, capturing a few pictures with my Daun, of places that are nostalgic for me. But before I manage to visit my old classroom, another security guard rode his bike approaching me.

“Dik, takleh masuk la dik..skang ni waktu cuti..takleh masuk.”

Obeying his order, I dashed back to Tangkak at once as it is 6.30pm already. My early intention of visiting my friend; Iqbal, was not fulfilled as sunset is about time.

The way the second security guard “chased” me away in a very polite manner indeed melts me heart. Both security guards I met that day were new there. The security company had changed already. They were not the same guards patrolling the college during my time. Yes, the man whom we nicknamed Pakcik Serigala or Pakcik Ghost Rider was not there. Somehow, I miss that man.

That night, I slept soundly, reminiscing the sound of an old Honda Cup, riding along the corridors of the Form 5 classrooms, with a big man on it, cap covering his long hair, round grim face, long moustache and a thick pair of glasses. It is 1 o’ clock in the morning, and the tranquillity of the school is then disturbed by Pakcik Ghost Rider, barking;

“Balek balek balek!!!!”


_

9.6.09

Kite Kamu Lagi

Kita Kamu - Hari Guru from nwar on Vimeo.



ini sebenanunye yg aku nak tayang aritu!!

yaya!~~

_

31.5.09

Akhirnya...

10.5.09

Boikot jugak

Boikot FahMi Nangim!~~~~

Aku tak pueh hati btoi!~~


p/s; saje je nk follow keadaan semasa..tp xtau nk boikot sape..sori2

31.3.09

Gudbye TGB =)

masa tengah belek2 gambor dulu2...ak amek 9 gmbr yg ak rse cambest..byk lg sbenanye..tp malas..
enjoy

gambar yang mencetus kontroversi..i am still speechless..haha..sori seha

Haziq blanje!!! yang ni memang puas hati..haiz..da lame tak pekena KFC..bg ak skang ni kan, ayam KFC macam kureng bermutu la..die nak kene ayam KFC org blanje gak baru sedap..


wan n bob tengah tensen blajo..nseb bek pak gad ghostrider tak datang lagi malam tu

sewaktu sedang ketawa, Syaqif langsung tidak menyedari bahawa nyawanya dalam bahaya, ketika Wawa dengan muka geram, mula menggerakkan otot2 di ekornya sedia untuk melibas.

Ira dalam kenangan.

haha..aku ske gambar ni pasal aku nampak bijaksana..hoho..poyo lebih

aku ngan bob on the way balik bob ketika malam erakhir di TGB. esoknye paper bio. wan yg amek hambor ni klu x silap

berrr........CANTUM !~~
si kacak dan si gasor sedang melakukan proses percantuman. tidak berjaya kerana gene kacak takleh masuk ngan gene gasor..
Pja - anita sarawak zaman muda!~~
haha..aku ske gambar ni..aku tau pja x ske..sbb tu ak ltak..wakaka!!


p/s; ak tgk gmbr2 ni satu malam tu..baru2 ni gak..ak de 1 DVD penuh gmbr2 dulu..ak tetibe tringat ak de bwk DVD tu..so ak tgk la..
and one thing i realized; I finally can let the TGB thinging walk out of my life. gudbye TGB, dun worry, i noe u wub be here if i call u out. =)
*senyum lebar lebaaarrrrrr*
_






5.3.09

Bay-woak Are-nying

Kolej MAGHA Seremban is proud to be the host for the Nadwah Islamiah for the contingents from all the Kolej MAGHA and Kolej Professional MAGHA all over the country.

and its beloved students are proud to leave their 5-star hostel to go back home or just dwelling on the streets of Kuala Lumpur just to provide hospitality for those people.

and some of the beloved students proudly choosed to stay, proudly becoming a volunteer..proudly says; i am not one of them

but like them, i proudly choosed to stay here (gile babi nok balek? prabih pitih jah) i proudly doewan to be the volunteer. but f course i will menyibuk-nyibuk if i got nothing better to do!~

besides, we the PIONEER BIZ SDN BHD proudly will sell cur-pook lay-core !~~ a delicious and scrumptious food from my proud hometown in France near a proud kingdom called Gaarnoo.

(sorry if the excessive usage of the word "proud" disturb your balanced hormones)

There will be a few goals that i attempt to fulfill this 4 days of holiday

- To finish watching The Arrival documentary series

- To start watching Prison Break series

- To watch Slumdog Millionaire (Jidi said it is great, no wonder won 8 Oscar award)

- To update my blog (which had been fulfilled)

- To update my posts in my 506 blog (also had been done)

- To finish all those Chemistry exercise handouts

- To finish all the Maths questions

- To revise back Aggregate Demand and Aggregate Supply as well as Macroeconomic Equillibrium (I still cant see the light in Economy)

- To finish reading my latest Dik Cerdas comic which i had bought few weeks ago!

- To finish reading The Malays, a book by S. Husin Ali

- To finish reading Meniti Senja, another stupid novel to be studied in this IB programme!

- To proceed reading Buat Duit dengan Menulis which the last time I read it is a month ago

- To study Biology for the next re-test. (the previous one was a cow shit)

- To eat Gardenia Butterscotch bread (which is the thing that i am doing rite now besides writing this)

- To lead the my Entrepreneurship Club selling those Cur-pook Lay-core for the Nadwah contingents, to acieve the maximum profit, thus increasing our revenue!~ Pionerr Biz!~ (with Hitler's way of saluting)

- To explore my Friendster network! It has been long since i left this hobby

- To explore the blog network. Hope to find something good to read.

- To consider on creating a Facebook account (afraid cant manage it)


Although to many goals to be fulfilled, i am completely believe that all of them can be done. In spite of all the obstacles and lazinees, Lord Hosni de Croquignolet will do whatever it takes in pursuing his goal. He will ac in spite of his mood. He will act in spite of his fear. He will give 100% commitment. With the word of La ilaha illa Allah, Muhammadan Rasul Allah , he will strive manly on this very road, all the way to the light of glory!~~

_

p/s; Lord Hosni Croquignolet would like to apologise if this entry is very much similar with the one that he post recently in his own blog. At least, this very postscript will make a big difference.

4.3.09

very uncivillised

i absolutely agree with miss liyana.

the reminiscing of the past life only happens a few times and such exxegerations was made in the posts. it is not that we all here lying on our bed thinking bout the past with tears rolling down the cheek with a hopeless face and dark future...while u there striving manly pursuing your goal in spite of all the obstacles and madness..

i find that prior posts are treated as if we are all a damn 6 year old who is crying and nagging and crying and nagging to get attention....

it is NOT LIKE THAT

our life is NOT that DAMN PATHETIC..

sorry to say but i find that azrul's post is very offensive.

it is just the first time for me to get on a nerve to start posting something serious in this blog and it feels lke u had been told to shut ur mouth when u are explaining ur problem.

we do enjoy our life here (at least for me) and all the re-run of the past only happened when that damn old fag rejected my proposal!

we are all grown up and we all expected to be treated by each other in an adult way and more civillised manner instead of a barbaric and extremely rude way.

if we are tired or bored with FOUR damn posts narrating about how our friend miss the past, just leave it to those who want to read it. nobody will get offended then.

as if our life is damn pathetic..

seolah-olah kite sme kat sini terguling-guling merengek-rengek meminta simpati pasal rindu kat 506 ...seolah-olah rindu sangat kat mnde lame sampai tak tertahan-tahan macam nak mati..

kamon la..i noe most of u does not learn BM nymore but cant u even remember the word HIPERBOLA ???

this rindu2 thing only happen once in a blue moon and yet we cant even tell this to others? adalah bodoh yang teramat saya ni jikalau saya fikir hanya saya yang ada masalah..semua orang pun ada masalah..

tetapi tahap kesusahan masalah itu berbeda-beda,

mungkin korang takde masalah MARA nak korang score 38 untuk secure tmpat kat Universiti..mungkin korang takde masalah univrsiti Manipal da tak diiktiraf kerajaan India..mungkin korang tak disponsor oleh MARA yang skang ni ketiadaan duit dan kami skalian perlu usaha lebih untuk secure tampat dapat scholarship...mungkin korang tkde masalah performance IB kat KMS x bagus n de ura-ura satu batch kitorang kene pindah banting..

mungkin korang takde masalah2 sme tu tapi surely korang de masalah laen..
dan aku percaya setiap masalah itu korang akan selesaikan dengan baik termasuklah masalah rindu TGB atau rindu 506...dan apalah salahnye kalau kite memnta nasihat2 untuk terus bergerak kehadapan..dan apalah salahnya kalau kite nasihat menasihati sesama kte...

sunguhpun kite ni de masalah, saya percaya yang kite sme ni berkebolehan menguruskan diri kite demi menggalas amanah negara dan bangsa..bukanlah kite ni terlalu bodoh dan bahlol sehingga memikirkan kenangan TGB tu setiap saat.

We are not that pathetic..we are not that chronic.
we are just expresssing our problem that we think should be expressed instead of keeping it in our deep heart core.

all of us are missing the old memories
all of us are trying our best to adapt to the new situation..
i KNOW THAT

I KNOW THAT I HAVE TO MOVE ON
i know that!
i am not a damn 6 years old who doesnt know how to manage his own probs and life.
sorry but i am not that damn pathetic.
i respect everybody here that respond in such a good and civillised manner even in their deep heart core, they might feel boring too.
we are all grown up, act like one. treat others with respect. dont even understand what they are trying to say and yet started to fire up like hell.

if some of us wud like to tell the whole world bout how imprtant they are; running a big fancy event, then go ahead!

if some of us us wanna show the whole world how creative he iss; wrting a poem bout how they first enter tgb, then go head..

if some of us wanna share their problems and wanna tell the whole world how they miss TGB, let them be then!

firing and cursing up ppl will only insult and humilate ourselves! MAN should treat each other with humanity and respect!

camon la..we are all grown up and civillised person. act like one please. such harsh language will only potray our childish, uncivillised, and narrow mindset and attitude. it just make me wonder who is the one who is being unprofessional and immature.

i dunno whether u guys really got the message or not.
i treat u guys in the way of the adults.
i am very dissapointed with such barbaric act and i am very sure that such act was commited not in purpose of insulting us. perhaps our friend here misunderstood us and not being in a full concious mind at the time he wrote it. may such incident never repeat anymore.

i wud like to stress that i am not a pathetic guy who is lying on my bed crying and mourning over the past history and do nothing to pursue my goal.
i am not that pathetic
WE ARE NOT THAT PATHETIC

p/s ; sori if i hurt anyone. i do welcome any forms of reply and if arguments are to be made, please argue constructively and properly..gud luck in wuteva u r doing

1.3.09

i am still living in d past

waaah..

tetibe ak rase rindu gile kat korang..pas ak bace post pain..

tringat balik time form5 kite berhempas pulas..semata-mata untuk pe? SPM?

SPM cantik pon tak gune..skang ni start dari zero balik..haha..cikgu chem ak taun lpas cakap

"Your SPM is just a ticket to enter to the pre-U programme..it is just like a ticket to enter a cinema, once u enter it, u can tear it."

terkedu kejap..tapi mmg btol pon pe die cakap..ak sampah kot kat sini..baru ni test bio..jadah haram aku xtau pape..ak skang tengah lost gile a..

bio lost
chem jangan cakap la..
math memang dari dulu xde harapan
ekonomi ni pon masih blur...

i still cannot see the light

ak skang ni xtau sjak bile ntah aku mule mempunyai perasaan..
sangat tension bile kite mempunyai perasaan pasal nnti kite akan layan perasaan..

ak nakkan diri aku balik yg dulu..
emotionless..
ape org nk cakap pon cakap la..
aku peduli ape..
aku wat org trase ke..
orang wat ak trase ke..
orang kutuk aku ke..
aku kutuk orang ke..
amar pukul aku ke..
aku dipukul amar ke..

aku x kesah lgsung..

aku dulu mmang mempunyai kawalan emosi yang baik dan aku bole mengawal minda aku untuk x fikir pape n trus fokus pada matlamat..dulu klu lepas minum kafein terutamanya kopi jantan, aku bole study sampai sejam lebih non-stop punye fokus..

aku sangat kagum ngan diri aku dulu..

tapi skang ability tu ak da ilang..

sebab tu ak malas nk aktifkan diri dalam blog kelas..
dalam group kelas..

nanti aku akan teringat2..
terkenang2..
terbayang2
aku nak pandang depan..tanak toleh tepi..tanak toleh blakang..

i wanna live in present..i doewan to live in d past..
i still thinking bout tgb..
still cant let it go..
just like being in two dimension at once..
trapung-apung tanpa berpijak di alam nyata..

aku bergelut dengan amanah ibubapa dan negara..
bayang2 kegagalan tu mmang buat aku tertekan, stress dan gile khinzir...
sem 1 taun lepas mmg aku score gak la..
but i dunno whether i can make it this semester onot..

bz macam taik
taik pon x bz camni..

"506 tahun 2007 best..p/s; sumpah tak tipu"

x silap aku, aku la yg tulis tu..dan memang ak x tipu...
kelas kite dulu best..
tu da jadi rumah kedua aku dulu..

rumah pertama rumah aku kat kuantan..
rumah kedua ialah kelas kite..
rumah ketiga ialah partisyen ak ngan amar..
rumah keempat bru umah ak yg kat ganu ni..

aku rase macam kene curse...

mse transition aku dr SMART Kuantan ke MRSM Jasin dulu xdela camni ..
aku yg pd mase tu agak emotionles n x kesah pon pe yg berlaku di sekeliling..
dapat chem 58 pon ak x rse pape..

tapi ak klu bole nak lupekan sme tu..
ak tanak living in d past lg..
ak nk embrace the change..
i want to live here!
HERE!!!! in KMS..
with my heart and soul here!!
HERE!!~~
KOLEJ MARA SEREMBAN!
not that MRSM TGB

camon la hosni..
MRSM TGB is a history..
a past!
u have to go on..
continue your journey

ak skang nak menghadapai hari2 biase ni pon rse malas gile..
bangun tido kul 640..smayang mandi..
kelas start 8am..
satu mase 50 minit..
masa kedua je ak da tertunggu-tunggu bile nak rehat..
rehat 1030am..
kelas lpas tu start kul 11..
kul 1130am je ak da tertunggu-tunggu bile nak balik..

aku takde motivasi la..

x smangat gile nnk idup..

then bile ak rse macam dalam kgelapan n x nmpak2 cahaya..msti ak tringat ak kat TGB
tringat kat korang..tringat lak kejayaan SPM..macam hebat sangat je..

skang ni?

SAMPAH

bayang2 kegagalan btol2 wat aku takut..
bayang2 TGB btol2 wat aku takot..
bayang2 kejayaan SPM btol2 wat aku takot..

bayang la klu aku balik umah je terpakse berhadappan dengan ungkapan2 makcik pakcik dan jemaah surau yang berbunyi seperti;

"hok ni hok ngaji nok jadi doktor tu?"

"hok ni hok bulih molek SPM tu?"

"doh bile nok gi india nye?"

"wane molek blake anok2 mung che ali? jaddi blake..hok ni nok jadi doktor owk?"

"doh kekgi jadi doktor bulih arr ubat mok long owk?"

pastu klu gi jumpe sedare belah mak plak;

"oit..kamu bile nak pegi india?"

"dey..wang glek ? (kunun2nye cakap tamil la ngan aku) "

"eh, pak long saket pinggang ni..camne nak buat?" (budus..aku x amek medic lagi la..)


n yang paling ak saket ati ialah klu ak mngadu mnde2 ni kat sesape mesti dorang akan cakap;

"ala..jadikan la sebagai cabaran"

"tu la nak kene dijadikan motivasi"

bongok...tu aku tau la! xyah cakap pon takpe..haiz..ORG2 KAMPUNG AKU NGAN MAKCIK PAKCIK AK NI BUKAN TAU KLU AK EXPLAIN KAT DORANG YANG AKU NI X URE LAGI NAK FLY KE X..dorang tau ke yg nk fly ni kene dapat point 35 minimum...n dalam keadaan ekonomi skang ni baek la dapat 38..n klu merase k tempat yg baik sket kat UK..kene la dapat 40 n 6 point at least for math..korang igt dorang tau ke? ak apreciate la care dorang mngambil berat pasal aku tu..tapi consider la..

sebenanye bukan keje aku nak melayan sme2 ni..
baek ak ngadap buku bio cap campbell yang stengah jengkal tebalnye tu dari pikir mnde2 ni..
ni la jadinye klu kite pendam masalah..
skali letup..payah jadinye..
nseb bek letup kat blog je..

haha..
aku de bercadang nk gi jmpe kaunselor utk consult mnde ni..
tapi macam takd pekdah je

aku macam da tau je pe yg die akan cakap..
haiz..x gune la..

adoi...

i want to go on..

i wan t go forward..

MRSM TGB..please let me go..
please..

i wanna live in d present..
not the past..

i wanna face d future..
d road that lie in front of me..

da la..
banyak lagi aku nak tulis..

tp kene balik..
nak ujan ni..
kang nak kene lari plak balik hostel..

shite..
bye..

salam..


p/s; korang doakan aku berjaya..doakan aku ya teman!
_

28.2.09

Jadilah Awang



just wanna share with you guys..the poem entitled "Jadilah Awang" or loosely translated as Enough My Son or Enough Young Man..recited in deep Kuala Berang accent

hope you guys enjoy it and gained something from it..

tu pon kalau korang faham!!!!!

wakakaka... =D

p/s; aku pon berkerut kening nak paham..

24.1.09

Tuan Hosni : Kita Masih Kawan

Seremban, 24 Januari - Tuan Hosni semalam telah mengadakan satu sidang khas media di Klana Resort Seremban bagi menjawab pendapat rakannya Azrul dan Syazwan di dalam blog kelas mereka. Menurut beliau, persahabatan itu tetap akan berkekalan hingga ke akhir hayat, namun yang akan memudar ialah kekacipan. Perkara begini adalah lumrah, dan bukan satu perkara bijak jika terus berdegar-degar tentang hal demikian.

"Beliau perlu sedar, bahawa kita semua sudah pun membawa apa nama...........hala tuju masing-masing. Kita semua punya pekerjaan sendiri. Sibuk tu memang alasan retorik, itu tidak dinafikan. Memanglah biasa kita dengar ungkapan-ungkapan seperti; sibuk pun takkan tak boleh luang masa sedikit untuk blog kelas group kelas dan sebagainya. Perkara ini memang saya akui ada kebenarannya. Tapi alasan retorik busy itu sama sekali tidak boleh diketepikan karena ia memang ada apa nama...........munasabahnya"

Apabila diminta untuk mengulas lanjut, beliau hanya menambah yang beliau sama sekali tidak akan memencilkan hubungan kelas ini, dan akan berusaha sebaik mungkin, untuk kekal dalam perhubungan, melalui metode-metode yang ada. Namun, menurut beliau lagi, komitmen yang beliau beri bukanlah sepanjang masa lantaran masing-masing juga punya pekerjaan mustahak. kata beliau, beliau akan berbuat sebaik mungkin untuk menghidupkan suasana, namun usaha beliau tidak akan berguna jika tidak ada sokongan.

"Kita kena ada pemangkin. Kalau semua malu-malu, maka susahlah. Tambah pula semua orang pun sibuk. On9 pun seminggu sekali. sekejap pula tu. ada blog sendiri untuk diurus. Namun semua ini tidak jadi penghalang jika kita ada ikatan yang baik. Dan saya percaya, yang ikatan pernah kuat ini, akan kembali menjadi kuat, malah lebih kuat lagi dari sebelumnya," kata beliau dengan nada Khairy Jamaluddin yang sopan.- BERNAMA


_